Empathy education to improve school coexistence

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Mª Ángeles Hernández-Prados, Ph. D.
José Santiago Álvarez-Muñoz, Ph. D.
Resu Sánchez-Martínez, Mg.

Abstract

(analytical)
This study examines the knowledge of formal properties and referential function of drawing, writing and numerals displayed by mothers and their children (2 and a half years old and 4 years old) in a joint production task. A coding system was constructed using the constant comparative method and was analyzed using non-parametric tests. The results of the group with 2 and half year old children
demonstrated the referential function of the three systems, especially the drawing. At the age of 4
children's interest in writing increased, as well as the consideration of the formal properties of writing and numerals and the children's independent production of drawing and writing. The study demonstrated
that graphic production is an educational interaction in the family that stimulates the early appropriation of external representations.


Keywords: School coexistence; empathy; adolescents; values.

Article Details

How to Cite
Empathy education to improve school coexistence. (2024). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 22(2), 1-23. https://doi.org/10.11600/rlcsnj.22.2.5983
Section
Segunda Parte Volumen 22 No. 2
Author Biographies

Mª Ángeles Hernández-Prados, Ph. D., Universidad de Murcia, España

Pedagoga y docente. Licenciada en Pedagogía, Universidad de Murcia. Doctorado en Pedagogía, Universidad de Murcia. Profesora Titular departamento Teoría e Historia de la Educación. Universidad de Murcia. 0000-0002-3617-215X. H5: 22. Correo electrónico: mangeles@um.es

José Santiago Álvarez-Muñoz, Ph. D., Universidad de Murcia, España

Maestro y docente. Grado en Educación Primaria, Universidad de Murcia. Máster en Investigación e Innovación Educativa, Universidad de Murcia. Doctorado en Educación, Universidad de Murcia. Profesor Ayudante. Doctor Teoría e Historia de la Educación. 0000-0002-9740-6175. H5: 10. Correo electrónico: josesantiago.alvarez@um.es

Resu Sánchez-Martínez, Mg., Universidad de Murcia, España

Pedagoga y orientadora. Grado en Pedagogía, Universidad de Murcia. Máster en Orientación Educativa y
Psicología de la Educación, Universidad de Murcia. H5: 0. Correo electrónico: resu.martinez@um.es 

How to Cite

Empathy education to improve school coexistence. (2024). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 22(2), 1-23. https://doi.org/10.11600/rlcsnj.22.2.5983

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