Recognizing the Interpersonal Aspect of Centennials in Colombia and Mexico

Main Article Content

Eliana Samacá-Salamanca, Mg.
Eva Citlali Martínez-Estrella, Mg.
Ainhoa García-Rivero, Mg.

Abstract

(analytical)
Generation Z has become one of the most studied cohorts in the last decade, as it is a completely digital, curious, and self- taught person, which represents a challenge for any social system. Therefore, in order to achieve a real approach, it will be essential to know a detailed profile, which includes an inner vision of the Centennial, considering their beliefs, values, fears and interests. Thanks to the application of a mixed methodology, focused on social listening, interviews (n=27) and surveys (n=365), this research presents the «Z profile» of young people in Colombia and Mexico. As for the results, it should be noted that we find a well-balanced young Z who pursues stability as the vital objective.



Keywords: Colombia; Mexico; religion; young person’s; life styles; behavior.


 

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How to Cite
Samacá-Salamanca, E., Martínez-Estrella, E. C. ., & García-Rivero, A. . (2024). Recognizing the Interpersonal Aspect of Centennials in Colombia and Mexico. Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud, 22(2), 1–28. https://doi.org/10.11600/rlcsnj.22.2.5919
Section
Segunda Parte Volumen 22 No. 2
Author Biographies

Eliana Samacá-Salamanca, Mg., Findasense, España

Doctoranda en Comunicación Audiovisual, Publicidad y Relaciones Públicas, Universidad Complutense de
Madrid, España. 0000-0002-5805-3602. H5: 0. Correo electrónico: esamaca@ucm.es

Eva Citlali Martínez-Estrella, Mg., Universidad Complutense de Madrid, España

Doctoranda en Comunicación Audiovisual, Publicidad y Relaciones Públicas, Universidad Complutense de
Madrid, España. Oficina de Relaciones Internacionales, Facultad de Comercio y Turismo, Universidad Complutense de Madrid. 0000-0001-6599-1050. H5: 4. Correo electrónico: evacmart@ucm.es

Ainhoa García-Rivero, Mg., Universidad Internacional de la Rioja, España

Doctoranda en Comunicación Audiovisual, Publicidad y Relaciones Públicas, Universidad Complutense de
Madrid, España. Profesora en Grado en Publicidad y Grado en Marketing en la Universidad Internacional de La Rioja. 0000-0003-4879-9950. H5: 3. Correo electrónico: ainhoa.garcia@unir.net

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