Definir para gobernar: políticas dirigidas a niños, niñas y adolescentes en situación de calle en Uruguay

Main Article Content

Daniel Fagundez-D´Anello
Diego González-García

Abstract

(analytical): This article presents the results of a study implemented in the city of Montevideo on how government policies define the subject that receives assistance, the target population for social policies for street children is constructed. After studying the policies developed for this population, the strategies and techniques for managing the problem are analyzed through work of the people that guide the policies as well as staff that provide direct assistance in the territory. Using a qualitative methodological approach, social cartography with participant observation techniques and semi-guided interviews were carried out. The authors conclude that the definition of the subject that receives assistance is the result of a constant and unfinished process that involves a series of heterogeneous elements that more people need to know about.


 


Key words: homeless children, adolescents, politics and government (Unesco Social Science Thesaurus).

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fagundez-D´Anello, D., & González-García, D. (2018). Definir para gobernar: políticas dirigidas a niños, niñas y adolescentes en situación de calle en Uruguay. Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud, 16(2), 995–1008. https://doi.org/https://doi.org/10.11600/1692715x.16223
Section
Segunda Sección: Estudios e Investigaciones
Author Biographies

Daniel Fagundez-D´Anello, Docente asistente de la Facultad de Psicologia de la Universidad de la República Oriental del Uruguay

Docente Asistente del Instituto de Psicología Social de la Facultad de Psicología, UdelaR. Magister en Psicología Social por la Facultad de Psicología de la UdelaR. Integrante del Laboratorio Transdiciplinario de Etnografía Experimental. Integrante del Núcleo Interdisciplinario Territorialidades Barriales en la Ciudad Contemporánea de la UdelaR. Inscripto en el Doctorado en Psicología de la Facultad de Psicología

Diego González-García, Docente asistente de la Facultad de Psicologia de la Universidad de la República Oriental del Uruguay

Docente Ayudante del Instituto de Fundamentos y Métodos de la Psicología de la Facultad de Psicología, UdelaR. Magister en Psicología Social por la Facultad de Psicología de la UdelaR y doctorando en Psicología Social en la Universidad Autónoma de Barcelona