Enseñanza contextualizada para miembros de la subcultura del heavy metal a través de técnicas teatrales

Main Article Content

Amalia Ortiz de Zárate
María Nicol Guarda

Abstract

(descriptive): this article describes qualitative research on the inclusion of the heavy metal youth subculture in English as a Foreign Language (EFL) classrooms in Chile, using contextualized teaching and learning as well a drama techniques. Background information related to EFL teaching in Chile is provided followed by a literature review that describes heavy metal as a youth subculture, motivation for learning EFL, contextualized teaching and learning and finally drama techniques. The article goes on to detail the research methodology used (interviews and non-participant observation) and the results of the study are highlighted. The authors present their conclusions and suggest a pedagogical proposal that brings together all of the concepts examined by this research for the incorporation of heavy metal subculture in EFL lessons.


 


Key words: subculture, youth, second language instruction, foreign language, English, drama (Unesco Social Sciences Thesaurus).


 


Authors' key words: heavy metal subculture, contextualized teaching and learning.

Article Details

How to Cite
Enseñanza contextualizada para miembros de la subcultura del heavy metal a través de técnicas teatrales. (2017). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 15(2), 1035-1050. https://doi.org/10.11600/1692715x.1521611072016
Section
Segunda Sección: Estudios e Investigaciones
Author Biographies

Amalia Ortiz de Zárate, Universidad Austral de Chile, Chile.

Licenciada en Lengua en Literatura Inglesa y Profesora de Inglés de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile), Doctora en Filología Inglesa por la Universidad de Sevilla (España), Académica Asociada del Instituto de Lingüística y Literatura, Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad Austral de Chile. Orcid: 0000-0001-9117-1152. Índice H5: 2. Correo electrónico: aortizdezarate@uach.cl

María Nicol Guarda, Universidad Austral de Chile, Chile.

Licenciada en Educación y Profesora de Comunicación en Lengua inglesa de la Universidad Austral de Chile, candidata a Magíster en Comunicación, por la Universidad Austral de Chile, Docente del Instituto de Lingüística y Literatura, Facultad de Filosofía y Humanidades. Orcid: 0000-0002-9687-4006. Correo electrónico: marianicol.guarda@uach.cl

How to Cite

Enseñanza contextualizada para miembros de la subcultura del heavy metal a través de técnicas teatrales. (2017). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 15(2), 1035-1050. https://doi.org/10.11600/1692715x.1521611072016