The quality of the maternal garden and its influence on the children's cognitive development

Main Article Content

Mariela Caputo
Gabriela Gamallo

Abstract

Several controversies have been raised as to the influence of early childhood education in early cognitive development in children, in view of the need for families to place them in early childhood educational settings (or nurseries) for extended periods of time.


This article strives to prove how the quality of the care and attention received by the child will influence development of his/her thinking skills to a great extent, which will or will not benefit his/her utter school development.


Keywords: Early childhood settings (centres) or nurseries, quality, thinking skills, early cognitive, stimulation, reading, writing.

Article Details

How to Cite
The quality of the maternal garden and its influence on the children’s cognitive development. (2010). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 8(2), 849-860. http://revistaumanizales.cinde.org.co/rlcsnj/index.php/Revista-Latinoamericana/article/view/75
Section
Primera Sección: Teoría y Metateoría
Author Biographies

Mariela Caputo, Departamento Psicopedagógico en los jardines Maternales

Directora del Departamento Psicopedagógico en los Jardines Maternales, Colegio y Consultora de Emprendimientos Educativos Diálogos de Argentina. Licenciada en Psicopedagogía. Profesora en Educación Inicial. Consultora Institucional. Capacitadora en Jornadas y Cursos de Formación Docente. Correo electrónico: marielacaputo@dialogoseducacion.com.ar

Gabriela Gamallo, Jardines Maternales

Profesora en Educación Inicial. Directora General Educativa en los Jardines Maternales, Colegio y Consultora de Emprendimientos Educativos Diálogos de Argentina. Licenciada en Ciencias de la Educación. Consultora Institucional. Capacitadora en Jornadas y Cursos de Formación Docente. Correo electrónico: gabygamallo@ dialogoseducacion.com.ar

How to Cite

The quality of the maternal garden and its influence on the children’s cognitive development. (2010). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 8(2), 849-860. http://revistaumanizales.cinde.org.co/rlcsnj/index.php/Revista-Latinoamericana/article/view/75

References

Cervino, C. (2006). Neurofisiología. Buenos Aires: Praia.

Citoler, S. (1996). Las dificultades de aprendizajes, un enfoque cognitivo. Málaga: Aljibe.

Citoler, S. et al. (2006). LEE. Test de lectura y Escritura en español. Buenos Aires: Paidós.

Vigotski, L. S. (1978). "Pensamiento y Lenguaje". Madrid: Paidós.