Children and capitalist curriculum: the case of Divercity

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Edisson Cuervo-Montoya
Laura María Giraldo-Urrego

Abstract

(analytical) In Colombia, an educational business model focuses its interest on children as a niche for clients, ensuring profitability in two ways: offering services that include children's entertainment and educational processes, and, through loyalty to commercial brands, role-playing games that aim to educate them for the "real world". This paper presents theoretical-critical reflections on Divercity using a document analysis strategy, highlighting its intentions and formative practices, identifying curricular components and configuring these using an ideological-economic point of view. The results demonstrate the growing activity of instructive consumption for children in shopping malls. The authors conclude that Divercity consolidates the initial mimesis processes of adult consumption and promotes loyalty to the featured brands..

Article Details

How to Cite
Children and capitalist curriculum: the case of Divercity. (2020). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 18(3), 1-25. https://doi.org/10.11600/1692715x.18302
Section
Primera Sección: Teoría y Metateoría
Author Biographies

Edisson Cuervo-Montoya, Universidad del Valle, Colombia

Profesor Universidad del Valle. Doctor en Ciencias de la Educación de la Universidad de Valencia, España. Magíster en Investigación Educativa de la Universidad de Alicante, España. Licenciado en Filosofía de la Universidad de Antioquia. https://orcid.org/0000-0001-7793-6825. Índice H5: 3. Correo electrónico: edisson.cuervo@correounivalle.edu.co 

Laura María Giraldo-Urrego, Universidad de Antioquia, Colombia

Profesora Universidad de Antioquia. Magíster en Investigación Educativa de la Universidad de Alicante, España. Licenciada en Pedagogía Infantil de la Universidad de Antioquia. 0000-0002-5167-0114. Índice H5: 1. Correo electrónico: lauram.giraldo@udea.edu.co

How to Cite

Children and capitalist curriculum: the case of Divercity. (2020). Revista Latinoamericana De Ciencias Sociales, Niñez Y Juventud , 18(3), 1-25. https://doi.org/10.11600/1692715x.18302

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